Bulgaars Project-Ensemble “Mladost”

Project-Ensemble “Mladost”, opgericht door Esther Willems, is een samenwerking met Stichting Interdans.

Daar waar Esther voorheen verschillende projecten voor kinderen onder de naam Zarowe heeft opgezet was het nu de tijd om iets met jongeren te gaan doen. Om het verschil met Zarowe aan te geven is er ook voor een nieuwe naam gekozen: Mladost oftewel jeugd.

Voor dit 2 jarig project, gestart oktober 2012, zijn 24 getalenteerde dansers, 12 jongens en 12 meisjes, geselecteerd en een 6 koppig orkest opgezet. In de looptijd van 2 jaar worden in totaal 4 grote choreografieën gezet en verschillende voorstelling door het land gegeven. Ter afsluiting is er in de zomer van 2014 een 12-daagse tournee door Bulgarije. Tijdens deze tour worden er door het ensemble bijna dagelijks volledige voorstellingen van ongeveer anderhalf uur gegeven in verschillende dorpen en steden. Tijdens een van deze voorstellingen staat Mladost zij aan zij met het professionele Trakia Ensemble uit Plovdiv.